انجمن برنامه نویسان جاوا اسکریپت

آموزش جاوا اسکریپت
تور آموزشی جاوااسکریپت
قسمت اول :: شروع کار با جاوااسکریپت
قسمت دوم :: متغیر های جاوااسکریپت
قسمت سوم :: مخفی کردن اسکریپت ها از مرورگر های قدیمی
قسمت چهارم :: چاپ نتایج در جاوااسکریپت
قسمت پنجم :: دریافت اطلاعات از کاربر بوسیله ی prompt
قسمت ششم :: رشته ها در جاوااسکریپت
قسمت هفتم :: مقایسه ی متغیر ها با دستور if
قسمت هشتم :: مقایسه ی متغیر ها با دستور Switch
قسمت نهم :: تکرار دستورات با استفاده از حلقه ها
قسمت دهم :: تکرار دستورات به وسیله ی حلقه ی for در جاوااسکریپت
با بروز شدن وبلاگ این قسمت کامل تر می شود و به طور معمول هر دو روز یکبار یک قسمت جدید اضافه خواهد شد.
متاسفانه امکان درج خودکار کادر جستجو یا جعبه دنبال کنندگان در این قالب وجود ندارد، لطفا برای درج از حالت دستی استفاده نمایید.
بایگانی

قسمت چهارم :: چاپ نتایج در جاوااسکریپت

شنبه, ۶ تیر ۱۳۹۴، ۰۹:۳۸ ق.ظ
در این قسمت میخواهیم به شما روش چاپ نتایج را در جاوااسکریپت آموزش دهیم.می دانید یکی از کار های مهم هر زبان برنامه نویسی این است که نتایج را چاپ کرده و به قولی در صفحه ی نمایش نشان دهد.البته لازم به ذکر است این قابلیت را باید در مبحث اشیا بحث کرد ولی چون این قابلیت یکی از کارآمد ترین قابلیت ها می باشد تصمیم گرفتیم در این قسمت به بیان آن بپردازیم.
 شما ممکن است بخواهید داده های مختلفی را در صفحه نمایش دهید. به عنوان ساده ترین مثال ممکن است بخواهید که متنی را در صفحه نمایش دهید و یا حتی مقادیر درون یک متغیر را. جاوااسکریپت برای این کار دستوری را برای شما فراهم کرده است که این کار را برای شما ممکن می کند.
شما می بایست از دستور :
document.write("something")
استفاده کنید.دقت کنید که این دستور زیر مجموعه ی مدل شی ای سند می باشد که در قسمت های آینده درباره ی آن توضیح می دهیم.در این دستور عبارت ()document.write ثابت می باشد یعنی هرگاه بخواهیم چیزی را در صفحه چاپ و نمایش دهیم باید این دستور را بیاوریم.
در مثال بالا نتیجه باعث چاپ متن something خواهد شد.دقت کنید که ما متن را درون دو علامت " " (نقل قول) قرار می دهیم یعنی هرگاه متنی درون این دو علامت قرار گرفت مفسر جاوااسکریپت می فهمد که با متنی سرو کار دارد و پای متغیر و عناصر دیگر در میان نیست.
حال فرض کنید که ما متغیری به نام number در اختیار داریم و می خواهیم محتویات آن را نمایش دهیم.اگر از دستورات بالا پیروی کنیم کدی شبیه کد زیر خواهیم داشت:
document.write("number")
اما آیا این کد مقادیر متغیر number را چاپ خواهد کرد ؟ خیر، زیرا گفتیم هر گاه متنی در داخل " " قرار گیرد مفسر جاوااسکریپت آن را متن تشخیص می دهد و به عناصر دیگر فکر نمی کند.پس مثال بالا مقادیر درون متغیر number را نمایش نمی دهد بلکه خود متن number را بر می گرداند.
اما برای رفع این مشکل چه باید کرد؟ راه حلش بسیار آسان است کافی است که ما دو علامت " " را ار داخل پرانتز حذف کنیم. با این کار مفسر دیگر می فهمد که با متغیری کار دارد و به سراغ مقدار متغیر رفته و آن را نمایش می دهد.
حال با یک مثال ساده این مطلب را برای شما شرح می دهیم:
<html>
<head>
</head>
<body>
<script>
msg=Hello people;
document.write("I'm Daniyal"+msg);
</script>
</body>
</html>

نتیجه: I'm Daniyal hello people

در مثال بالا می بینید که یک یک متغیر به نام msg را به همراه متنی نمایش دادیم.می بینید که در نتیجه مقدار متغیر نمایش داده می شود و نه نام متغیر.
یک نکته ی مهم: هر گاه بخواهیم که چند عنصر متفاوت را با یک دستور نمایش دهیم باید بین آن ها علامت + را قرار بدهیم.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۶
دانیال رسولی

جاوااسکریپت

نتایج

چاپ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی