انجمن برنامه نویسان جاوا اسکریپت

آموزش جاوا اسکریپت
تور آموزشی جاوااسکریپت
قسمت اول :: شروع کار با جاوااسکریپت
قسمت دوم :: متغیر های جاوااسکریپت
قسمت سوم :: مخفی کردن اسکریپت ها از مرورگر های قدیمی
قسمت چهارم :: چاپ نتایج در جاوااسکریپت
قسمت پنجم :: دریافت اطلاعات از کاربر بوسیله ی prompt
قسمت ششم :: رشته ها در جاوااسکریپت
قسمت هفتم :: مقایسه ی متغیر ها با دستور if
قسمت هشتم :: مقایسه ی متغیر ها با دستور Switch
قسمت نهم :: تکرار دستورات با استفاده از حلقه ها
قسمت دهم :: تکرار دستورات به وسیله ی حلقه ی for در جاوااسکریپت
با بروز شدن وبلاگ این قسمت کامل تر می شود و به طور معمول هر دو روز یکبار یک قسمت جدید اضافه خواهد شد.
متاسفانه امکان درج خودکار کادر جستجو یا جعبه دنبال کنندگان در این قالب وجود ندارد، لطفا برای درج از حالت دستی استفاده نمایید.
بایگانی

نکاتی که باید در برنامه نویسی رعایت کنیم

جمعه, ۱۹ تیر ۱۳۹۴، ۰۸:۱۵ ب.ظ
در این پست قصد داریم که نکاتی را در مورد برنامه نویسی بگوییم که هر برنامه نویسی باید آن ها را بداند و از آن ها در برنامه ی خود استفاده کند.برای خواندن به ادامهی به ادامه ی مطلب بروید. سوال
ما این نکات را بصورت تیتر و توضیح آورده ایم تا بتوانید بهتر از این نکات استفاده کنید:
1. ایجاد فاصله در کد ها ضروری است!!!!

برای نوشتن یک برنامه باید دو مرحله را رد کنیم:مرحله ی اول نوشتن برنامه و مرحله ی دوم تعمیر و توسعه ی برنامه است.برای اینکه بتوانیم یک برنامه را بعد از مدتی توسعه دهیم وجود نظم در کد ها ضروری است.معمولا وقتی که بعد از مدتی یک برنامه را باز می کنید اگر از فاصله ها در برنامه استفاده نکنید با یکسری کد بدون نظم روبرو می شوید که هیچی از آن سر در نمی آورید.
معمولا یکی از راه های مور و کاربردی برای نظم دادن ایجاد فاصله های منطقی در برنامه است تا برنامه نظم گیرد و در بازدید های بعدی برای توسعه کار آسان تر باشد.

2.مشخص کردن کامل هدف برنامه

قبل از انجام هر کاری باید هدف خود را از انجام آن مشخص کنید.در برنامه نویسی نیز همین طور است باید در آغاز برنامه نویسی بدانید که هدفتان از این کار چیست تا بتوانید به درستی تصمیم گیری کنید و برنامه ی خود را به مسیر درست هدایت کنید.

3.دانستن تمام امکانات زبان برنامه نویسی مورد نظر

ابتدا باید از تمامی امکانات زبانی که برنامه ی خود را با آن می نویسید بدانید تا بتوانید به نحو احسن برنامه ی خود را طراحی کنید. نداستن تمام امکانات ممکن است مشلات زیادی به بار بیاود تا آنجا که امکان ذارد نیمی از برنامه را بنویسید و سپس به دلیل کمبود آگاهی از زبان برنامه نویسی برای نوشتن باقی برنامه به مشکل برخورد نمایید.

4. دانستن تمام محدودیت های زبان

بر خلاف گزینه ی قبلی باید از محدودیت های زبان برنامه نویسی خود نیز آگاه باشید.ممکن است یک زبان اجازه ی انتخاب نام مشخصی را برای نام متغیر ندهد و با انتخاب این نام برنامه با خطا مواجه شود.

5. انتخاب نام مناسب برای عناصر برنامه

یکی از نکات مهمی که باید آن را رعایت کنید این است که برای عناصر مختلف برنامه مانند متغیر ها ، توابع و ... نام های متناسب با کارایی های آن در برنامه بگذاریم.در برنامه های پیچیده آنقدر تعداد متغیر ها زیاد می شود که بدون نام مناسب پیدا کردن متغیر مورد نظر عذاب آور خواهد بود!!

6.بهینه سازی و کاهش تعداد کدها

هر چه کد ها بیشتر باشند کار کردن با آن ها نیز سخت تر است. پس باید هر چه قدر که می توانید کد ها را بهینه کنید و از تعداد آن ها کم کنید . بعنوان مصال استفاده از آرایه ها به جای متغیر های معمولی می تواند از تعداد خط های دستوری بکاهد.
جالب است که بدانید کد های سیستم عامل لینوکس از 13میلیون خط کد بهینه سازی شده و به6 میلیون کد رسیده است و این امر تاثیر به سزایی در سرعت سیستم دارد.


این قسمت کامل تر می شود



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی